kolejový mostní prefabrikát
Kolejový mostní prvek je vyvinutý ve dvou variantách – žlabový, otevřený
![]() |
![]() |
KMPZ (žlabový) | KMPO (otevřený) |
výhody řešení
- – Prefabrikát je navržen jako železobetonový, vyztužený ocelovými nosníky spřaženými technologií pcb-W.
- – Prvky jsou navrženy jako prefabrikát vyráběný ve výrobně nebo jako staveništní prefabrikát v blízkosti mostu.
- – Prefabrikáty jsou určeny pro převedení kolejové dopravy. Postranní lávky budou řešeny v každém projektu individuálně jako samostatná konstrukce nebo jako konzoly kotvené ke kolejovému prefabrikátu.
- – Řešení je určeno pro tratě nižších tříd s maximální návrhovou rychlostí v,max < 120 km/h.
- – Hlavní výhodou systému je extrémně snížená stavební výška.
- – Řešení je vhodné při rekonstrukcích s omezenou dobou výluky.
- – Nižší náklady vzhledem k tradičním konstrukcím (zabetonované nosníky, ocelová konstrukce).
- – Uložení prefabrikátů je možné přizpůsobit požadavkům projektu (ložiska, ozuby, kolejnice).
- – Předpokládané upevnění kolejnic pomocí upevňovadel DFF-300.
- – Orientační výšky prvku v závislosti na rozpětí mostu jsou uvedeny návrhové tabulce.
- – KMPZ je možno při větších délkách rozdělit na dva dílce a v definitivní poloze zmonolitnit.
- – Návrhové tabulky jsou zpracovány pro klasifikační součinitel =1,1 (tratě 3. třídy). Pro =1,21 je třeba rozměry ověřit statickým výpočtem
Návrhové tabulky KMPZ-K – kompaktní | |
![]() |
![]() |
Návrhové tabulky KMPZ-D – dělený | |
![]() |
![]() |
Návrhové tabulky KMPO | |
![]() |
![]() |